W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- tramwaju na Zieloną Białołękę
- programie rozbudowy sieci tramwajowej
Zielona Białołęka i Wola zyskają nowe, nowoczesne torowiska. Dzięki ponad 2 miliardom złotych z Krajowego Planu Odbudowy Tramwaje Warszawskie rozpoczną największy program rozbudowy sieci do 2030 roku.
Warszawa stawia na tramwaje. Tramwaje Warszawskie podpisały dwie umowy pożyczki z Krajowego Programu Odbudowy na łączną kwotę ponad 2 miliardów złotych, które pozwolą nie tylko na modernizację istniejących torowisk, ale także na budowę zupełnie nowych tras – na Zieloną Białołękę i Gocław.
Jak zapowiedział prezydent stolicy Rafał Trzaskowski, środki te pozwolą kontynuować dynamiczny rozwój komunikacji szynowej w Warszawie:
– Pozyskane fundusze przeznaczymy na dwie najważniejsze inwestycje tramwajowe w najbliższych latach: trasy na Gocław i Zieloną Białołękę. Jesteśmy skuteczni, bo nie obiecujemy – działamy – podkreślił.
Tory dla północnej Warszawy
Dla mieszkańców Białołęki budowa nowej linii tramwajowej to przełomowa wiadomość. Dzielnica od lat czeka na bezpośrednie połączenie z centrum bez konieczności przesiadek. Trasa na Zieloną Białołękę, obecnie w fazie projektowej, zapewni szybki i ekologiczny dojazd do pracy i szkół, a także odciąży zatłoczone ulice.
Nowa inwestycja to nie tylko tory – projekt zakłada również zazielenione torowiska, ciche i nowoczesne przystanki oraz priorytet dla tramwajów na skrzyżowaniach. Dzięki temu podróż tramwajem z Białołęki stanie się nie tylko szybsza, ale też bardziej komfortowa i przyjazna środowisku.
Wola też zyska
Środki z KPO zostaną wykorzystane w sześciu głównych obszarach działalności inwestycyjnej spółki. Jedna część to modernizacje i przebudowy istniejącej infrastruktury tramwajowej. Pierwsze efekty są już widoczne: to przebudowa torowiska na ul. Słomińskiego czy modernizacja węzła rozjazdowego Skierniewicka i Wolska. 13 października tramwaje wróciły na zmodernizowany odcinek torów w ul. Marszałkowskiej.
Plany na kolejne lata obejmują przebudowę torów w al. Waszyngtona, al. Jana Pawła II (odcinek Kino Femina – Pl. Grunwaldzki, ul. Stawki (Lewartowskiego – al. Jana Pawła II) czy na rondzie Daszyńskiego, gdzie planowana jest rozbudowa układu torowego.










Napisz komentarz
Komentarze