Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 23 października 2025 00:59
Reklama

Nowe tory na Białołęce i Woli – ruszają wielkie inwestycje tramwajowe

Zielona Białołęka i Wola zyskają nowe, nowoczesne torowiska. Dzięki ponad 2 miliardom złotych z Krajowego Planu Odbudowy Tramwaje Warszawskie rozpoczną największy program rozbudowy sieci do 2030 roku.
  • Źródło: Tramwaje Warszawskie
Nowe tory na Białołęce i Woli – ruszają wielkie inwestycje tramwajowe
Zielona Białołęka i Wola zyskają nowe, nowoczesne torowiska. Dzięki ponad 2 miliardom złotych z Krajowego Planu Odbudowy Tramwaje Warszawskie rozpoczną największy program rozbudowy sieci do 2030 roku.

Źródło: freepik

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • tramwaju na Zieloną Białołękę
  • programie rozbudowy sieci tramwajowej

Zielona Białołęka i Wola zyskają nowe, nowoczesne torowiska. Dzięki ponad 2 miliardom złotych z Krajowego Planu Odbudowy Tramwaje Warszawskie rozpoczną największy program rozbudowy sieci do 2030 roku.

Warszawa stawia na tramwaje. Tramwaje Warszawskie podpisały dwie umowy pożyczki z Krajowego Programu Odbudowy na łączną kwotę ponad 2 miliardów złotych, które pozwolą nie tylko na modernizację istniejących torowisk, ale także na budowę zupełnie nowych tras – na Zieloną Białołękę i Gocław.

Jak zapowiedział prezydent stolicy Rafał Trzaskowski, środki te pozwolą kontynuować dynamiczny rozwój komunikacji szynowej w Warszawie:
Pozyskane fundusze przeznaczymy na dwie najważniejsze inwestycje tramwajowe w najbliższych latach: trasy na Gocław i Zieloną Białołękę. Jesteśmy skuteczni, bo nie obiecujemy – działamy – podkreślił.

Tory dla północnej Warszawy

Dla mieszkańców Białołęki budowa nowej linii tramwajowej to przełomowa wiadomość. Dzielnica od lat czeka na bezpośrednie połączenie z centrum bez konieczności przesiadek. Trasa na Zieloną Białołękę, obecnie w fazie projektowej, zapewni szybki i ekologiczny dojazd do pracy i szkół, a także odciąży zatłoczone ulice.

Nowa inwestycja to nie tylko tory – projekt zakłada również zazielenione torowiska, ciche i nowoczesne przystanki oraz priorytet dla tramwajów na skrzyżowaniach. Dzięki temu podróż tramwajem z Białołęki stanie się nie tylko szybsza, ale też bardziej komfortowa i przyjazna środowisku.

Wola też zyska

Środki z KPO zostaną wykorzystane w sześciu głównych obszarach działalności inwestycyjnej spółki. Jedna część to modernizacje i przebudowy istniejącej infrastruktury tramwajowej. Pierwsze efekty są już widoczne: to przebudowa torowiska na ul. Słomińskiego czy modernizacja węzła rozjazdowego Skierniewicka i Wolska. 13 października tramwaje wróciły na zmodernizowany odcinek torów w ul. Marszałkowskiej.

Plany na kolejne lata obejmują przebudowę torów w al. Waszyngtona, al. Jana Pawła II (odcinek Kino Femina – Pl. Grunwaldzki, ul. Stawki (Lewartowskiego – al. Jana Pawła II) czy na rondzie Daszyńskiego, gdzie planowana jest rozbudowa układu torowego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama