Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 10:07

Są plany Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

W fazie realizacji znajduje się obecnie studium dla zachodniego odcinka obwodnicy, ale Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdradziła już jej planowany przebieg. Trasa ma połączyć drogę S7 z planowaną S10, A2 i S8.
Są plany Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

Źródło: GDDKiA

W tym artykule przeczytasz o:

  • prawdobodobnym przebiegu zachodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej
  • wykonywaniu dokumentacji dla różnych wariantów przebiegu trasy
  • zaaawnsowaniu prac nad wschodnią częścią obwodnicy

Umowa na sporządzenie dokumentacji dla różnych rozważanych wariantów wytyczenia zachodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej podpisana została ponad rok temu w lipcu 2022 roku i choć prace jeszcze trwają, już teraz GDDKiA pokazała najbardziej prawdopodobny przebieg trasy. Priorytetem planowanej obwodnicy jest oczywiście odciążenie odcinków dróg, na których panuje największy ruch. Według dyrekcji obwodnica ma się przyczynić do zmniejszenia się korków, poprawy bezpieczeństwa oraz redukcji emisji szkodliwych substancji do środowiska.

 

Plan przebiegu zachodniej części AOW

Podczas opracowywania różnych wariantów trasy do biur projektowych wpłynęło ponad 5 tysięcy wniosków i opinii dotyczących projektu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Aktualnie najbardziej zaawansowane prace prowadzone są nad wariantem poprowadzenia obwodnicy po istniejącej drodze krajowej nr 50, co umożliwiłoby wykorzystanie istniejącego pasa drogowego DK50. Prace nad studium dla tego wariantu powinny być zakończone do końca 2024 roku. Warto dodaż, że podczas prac projektowych nad studium prowadzone są także analizy techniczne różnych wariantów trasy. Dokumentacja wniosku o wydanie decyzji środowiskowej zawiera różne rozwiązania i warianty. Właśnie decyzja środowiskowa będzie istotnym czynnikiem przy podjęciu ostatecznej decyzji wskazującej na najbardziej racjonalny przebieg inwestycji. Ale już dzisiaj można powiedzieć, że na analizowanym aktualnie wariancie skorzystają nie tylko mieszkańcy stolicy, ale wielu miejscowości, które dziś mają kłopot z obciążeniem ruchu na drogach dojazdowych i wyjazdowych z Warszawy. 

 

Wschodnia część AOW

Wschodnia część dużej obwodnicy aglomeracji Warszawskiej, która ma połączyć południowy odcinek drogi ekspresowej S7 z odcinkiem S7 na północ od Warszawy, póki co jest jeszcze w powijakach. Nie rozpoczęły się jeszcze prace przygotowawcze. Ruszą dopiero wtedy, gdy uzyskane zostaną środki finansowe na ten cel. Program inwestycyjny jest gotowy do realizacji, oczekując na zielone światło. Analizą objęty zostanie również wariant w śladzie istniejącej DK50. GDDKiA poinformowało, że przed uzyskaniem środków finansowych nie prowadzi żadnych prac projektowych dla tej części obwodnicy.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze