Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 4 października 2024 19:36

Autobus 176 ma szansę jeździć częściej.

Interpelacja w sprawie zwiększenia częstotliwości kursowania autobusu nr 176.
Autobus 176 ma szansę jeździć częściej.

Źródło: warszawa.fandom.com

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • interpelacji Radnego
  • zwiększeniu częstotliwości kursowania autobusu
  • linii nr 176


Na prośbę mieszkańców Radny dzielnicy Białołęka Michał Kozioł wraz z Anna Auksel-Sekutowicz Radną m. st. Warszawy i Magdalena Roguska złożyli interpelację w sprawie zwiększenia częstotliwości kursowania linii autobusowej nr 176.

Jak czytamy w interpelacji Radnego jest to linia dowożąca mieszkańców bezpośrednio do stacji Metro Bródno. Przy tak rzadkim kursowaniu ciężko zaplanować wyjazd do pracy lub szkoły, dlatego Radni postanowili zawnioskować o zwiększenie częstotliwości kursów w godzinach szczytu (6 razy na godzinę) i poza nim (min. 3 razy na godzinę). 

Ponadto cały czas trwają budowy nowych mieszkań w ciągu ulicy Marywilskiej, okolica ciągle się rozbudowywuje, przybywa mieszkańców, dzieci dojeżdżających do szkoły, dlatego istnieje ogromna potrzeba zwiększenia kursowania linii autobusu 176.

Historia linii 176:
Linia "176" została uruchomiona 17 października 1971 roku, po likwidacji trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Marywilskiej, została skierowana na trasę z Marcelina WFTS przez Marywilską, Wysockiego i Odrowąża do Świętego Wincentego (obecnie Rondo Żaba), a następnie w 1972 roku została wydłużona przez Starzyńskiego i al. Stalingradzką na Plac Leńskiego. Ta trasa nie uległa zmianie przez kolejnych kilkanaście lat, w 1985 roku skierowano ją od ul. Wysockiego przez Bazyliańską, Rembielińską, Annopol i Odlewniczą do ul. Marywilskiej, zaś 1 marca 1986 roku wydłużono ją przez Czołową, Bohaterów, Ołówkową, Polnych Kwiatów i Mehoffera na Choszczówkę.

W 1990 roku skorygowano bieg trasy przez Bródno w związku z budową Trasy Toruńskiej, zaś w 1992 roku przywrócono jej kursowanie na wprost wzdłuż ulicy Marywilskiej. Od 24 czerwca 1995 linię wprowadzono na nową pętlę uliczną Choszczówka, w kryterium Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska.

16 stycznia 2012 roku linia została wycofana z ulicy Odrowąża i skrócona do odcinka ChoszczówkaSuwalska, jednak w związku z protestami mieszkańców, 3 września została przywrócona na starą, lekko skorygowaną trasę do pętli Plac Hallera.

W związku z ogłoszonym 22 marca 2013 roku przez Zarząd Transportu Miejskiego projektem racjonalizacji tras, wynikającym z konieczności wprowadzenia oszczędności, zatwierdzonym w maju, od 1 czerwca 2013 roku linia kursuje rzadziej w godzinach szczytu.

W styczniu 2015 roku pojawiła się propozycja, aby podnieść częstotliwość linii do 15 minut w szczycie i 20 poza nim wraz ze skróceniem trasy do przystanku Budowlana i prowadzone były konsultacje, które zakończono jednak pozostawieniem dotychczasowej trasy. 29 stycznia 2018 roku do koncepcji powrócono – uruchomiono nową linię okresową 376, wspierającą linię "176" na odcinku od Choszczówki do Budowlanej.

1 października 2022 roku, w związku z otwarciem stacji metra na Bródnie, linia została skierowana do przystanku Metro Bródno.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze