Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 lipca 2024 16:59

Buspas na Głębockiej powstanie!

Ta niezwykle ważna inwestycja dla mieszkańców Zielonej Białołęki wkrótce powstanie.
  • Źródło: ZDM
Buspas na Głębockiej powstanie!
autobus na Głębockiej

Źródło: ZDM

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • buspasie na ul. Głębockiej
  • przebiegu trasy nowej inwestycji

Buspas na Głębockiej

Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę na budowę pasa dla autobusów na Głębockiej. Prace wykona firma Balzola, a ich koszt to ponad 14 mln zł. Inwestycja będzie jednak współfinansowana przez prywatny podmiot. Nowy buspas pomoże pasażerom autobusów jadących ze wschodniej Białołęki w szybkim i wygodnym dotarciu do stacji metra "Kondratowicza". Wykonawca na zrealizowanie zadania będzie miał 160 dni. W tym 120 dni przewidziane jest na zasadniczą część robót, zaś pozostałe 40 dni na prace wykończeniowe poza jezdnią.

Prace będą kosztować 14 347 521,26 zł. Jest to kwota sporo poniżej kosztorysu oscylującego w granicach 20 mln zł. Oprócz budowy buspasa przetarg obejmuje także wymianę nawierzchni całego odcinka drogi, na którym buspas się pojawi.

Co ważne, inwestycja będzie finansowana wspólnie przez samorząd oraz inwestora prywatnego – firmę G City, właściciela pobliskiego centrum handlowego. Wykonawca na wykonanie zadania będzie miał 160 dni. W tym 120 dni przewidziane jest na zasadniczą część robót, zaś pozostałe 40 dni na prace wykończeniowe poza jezdnią. Zanim to jednak nastąpi musimy podpisać umowę.

Ulice Głębocka i św. Wincentego to główny ciąg komunikacyjny dla dojeżdżających do metra mieszkańców wschodniej Białołęki. Właśnie na skrzyżowaniu ul. św. Wincentego z ul. Kondratowicza znajduje się stacja „Kondratowicza”. Nowy buspas pomoże pasażerom jeżdżących tamtędy autobusów w szybkim i wygodnym dotarciu do podziemnej kolejki.

Buspas i inne udogodnienia

Na jezdni w stronę Bródna buspas powstanie na odcinku od przystanku „CH Targówek 03” do ul. Kondratowicza. W drugim kierunku zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborskiej i zakończy na wysokości przystanku „CH Targówek 03”. Na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia zostanie poszerzona.

W Warszawie buspasów jest już ponad 84,5 km. Jednym z najnowszych jest ten na ul. Modlińskiej (mnie więcej 7-kilometrowy odcinek między ulicami Aluzyjną a Elektronową). Rozwój infrastruktury drogowej pod kątem komunikacji publicznej to dziś priorytet. Według Barometru Warszawskiego (jesień 2023) jest to najczęściej wybierany środek transportu w Warszawie – stawia na niego ponad połowa ankietowanych. Ponadto w 2023 roku liczba przejazdów pojazdami Warszawskiego Transportu Publicznego oraz pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej sięgnęła niemal 1 miliarda.

Przy budowie buspasa na ulicach Głębockiej i św. Wincentego nie zabraknie także udogodnień dla innych uczestników ruchu. Będzie osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską i wydłużony prawoskręt na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Piesi zyskają azyl na przejściu po południowej stronie skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku. Rowerzyści natomiast przedłużoną drogę oraz przejazd po południowej stronie ronda na wysokości wspomnianego centrum, co zapewni ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ