Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 11 grudnia 2025 23:06
Reklama

S8 czekają przełomowe zmiany. Więcej pasów, płynniejszy ruch i koniec największych zatorów

Jak podaje Radny Sebastian Gut Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdziła projekt reorganizacji ruchu na warszawskim odcinku S8. Najbardziej obciążona trasa w Polsce zyska dodatkowe pasy, nową geometrię węzłów i usprawnienia, które mają znacząco ograniczyć codzienne korki. Prace ruszą w II–III kwartale 2026 roku.
  • Źródło: Sebastian Gut
S8 czekają przełomowe zmiany. Więcej pasów, płynniejszy ruch i koniec największych zatorów
Jak podaje Radny Sebastian Gut Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdziła projekt reorganizacji ruchu na warszawskim odcinku S8.

Źródło: onet.pl

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • zmianach na trasie S8
  • projekcie reorganizacji ruchu

Warszawski fragment trasy S8 od lat znajduje się w czołówce najbardziej zatłoczonych dróg w Polsce. Każdego dnia przejeżdża nim ponad 200 tys. pojazdów, a kierowcy regularnie mierzą się z korkami, które potrafią wydłużyć podróż o kilkadziesiąt minut. W równie trudnej sytuacji jest Most Grota-Roweckiego, z którego korzysta niemal 180 tys. samochodów dziennie – to najintensywniej eksploatowana przeprawa w kraju.

W odpowiedzi na dramatyczne przeciążenie trasy, GDDKiA zapowiedziała zmiany, o które od lat zabiegali kierowcy oraz lokalne społeczności. Projekt organizacji ruchu został zatwierdzony 12 listopada 2025 roku, a jego realizacja ma rozpocząć się w II–III kwartale 2026 r.

Najważniejsze usprawnienia na S8

1. Wisłostrada – Marymont: koniec buspasa i pasa awaryjnego

Na tym newralgicznym odcinku zlikwidowane zostaną:

  • buspas,
  • pas awaryjny.

W zamian kierowcy zyskają czwarty pas ruchu w obu kierunkach, co powinno znacząco poprawić przepustowość.

2. Węzeł Modlińska: dodatkowy pas do wjazdu na most

Dla kierowców jadących od Marek powstanie dodatkowy pas na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej, ułatwiający wjazd na Most Grota-Roweckiego.
Z kolei wjeżdżający od ul. Modlińskiej będą korzystać z jednego pasa zamiast dotychczasowych dwóch, co uporządkuje ruch i wyeliminuje niebezpieczne „ściganie się” przed włączeniem do głównego nurtu.

3. Węzeł Łabiszyńska: płynniejsza jazda na wprost

Skrajny prawy pas w kierunku Białegostoku będzie można wykorzystać nie tylko do skrętu, ale również do jazdy na wprost, co zwiększy przepustowość całej jezdni.

4. Węzeł Powązkowska: nowy układ pod wiaduktem

Zlikwidowany zostanie pas awaryjny, a pas włączający w kierunku ul. Broniewskiego stanie się dodatkowym pasem zjazdowym, ułatwiającym rozładowanie ruchu przed węzłem.

Zmiany na S8 mają być jednym z najbardziej oczekiwanych usprawnień w stołecznej sieci drogowej. Jeśli realizacja przebiegnie zgodnie z planem, już w 2026 roku kierowcy mogą odczuć wyraźną poprawę płynności ruchu na tej kluczowej arterii Warszawy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama